T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ankara Valisi Sayın Ercan Topaca, 19 Ekim 2017 Perşembe günü, Muhtarlar Günü dolayısıyla Muhtarlar Konfederasyon ve Federasyon temsilcileri ve bazı muhtarlarla bir toplantı gerçekleştirdi.
Muhtarlar Günü’nü kutlayarak konuşmasına başlayan Ankara Valisi Sayın Ercan Topaca: “1927 sayımında şehir ve mahalle muhtarlıklarının olduğu bölgelerde yaşayan nüfus oranı %27.1; son rakam 2014-2015’te açıklanana göre, şehir ve mahalle muhtarlarının sorumlu olduğu yerlerde, bölgelerde yaşayan nüfus oranı %93.7’dir. Yani nüfusun 77 milyon olduğu zamanki dilime göre hesaplanmış. Nüfusun 72 milyonu, şehir ve mahalle muhtarlarının olduğu bölümlerde yaşıyor. Nüfusun %94’ü şehir ve mahalle muhtarlarının bulunduğu alanlarda, %6’sı da köylerde yaşıyor. Türkiye, ciddi bir dönüşüm yaşıyor. Hızla köyden şehre doğru bir akım var. Muhtarlarla ilgili olarak 4541 sayılı Kanun var. Sizin anayasanız gibi olması lazım. Ancak o Kanun’un içini de doldurmak lazım.” İfadelerini kullandı.
Vali Topaca, muhtarların yetkileri ile ilgili olarak: “Köy Kanunu’na sürekli ilaveler olmuş, sürekli değişiklikler olmuş. Şehirlerde, yerel yönetim birimi olan belediye teşkilatı olduğu için mahalle muhtarlarına o sistem içerisinde çok fonksiyon düşmemiş. Var olan fonksiyonlar da yavaş yavaş ilgili kurumlara aktarılmış. Kanun’un çıktığı zamana baktığımızda, 4541 sayılı Mahalle Muhtarları ile ilgili Kanunun yasalaşması, o dönemde mahallelerde devlet teşkilatı çok oluşmamış. Devlet biraz daha küçük, nüfusumuz 1944 şartlarında 20-25 milyon civarında. Ona göre mahalle muhtarlarına çok önemli, Ceza Muhakemeleri Usul Kanunu’ndan tutun da Askerlik Yasası’na, Tebligat Kanunu’na varıncaya kadar birçok kanunda önemli görevler verildi. Bu görevleri ifa etmesinin karşılığında muhtara harç toplama yetkisi verilmiş. Topladığı harçlarla kendi hizmetini yürütmesi, bürosunun aydınlatmasını, ısıtmasını, hizmetlisinin ücretlerini, giderlerini oradan karşılama konusunda çok esnek bir görev verilmiş, mali yetki de verilmiş. Zaman içerisinde, yıllardır bu eleştirilir, mahalle muhtarlarının fonksiyonlarının kalmadığı şeklinde, hakikaten bu doğru. Bunun olması da doğal.” diye konuştu.
Ankara Valisi Topaca, sözlerine şöyle devam etti: “Kanun çıktığı dönemde köy muhtarları şu andakinden çok daha etkiliydi. Köy muhtarlarının şu anda aslında çok fazla kullanabildiği yetki yok. Neden böyle oldu? Çünkü devlette ihtisas arttı. Her alanın kurumları, her görevin, her işin teşkilatı kuruldu. En ücra noktalara kadar devlet teşkilatlandığı için o fonksiyonların önemli bir kısmı o kurumlara aktarıldı. Şimdi mahalle muhtarlığı âdeta fonksiyonsuz seçilmiş yapılar olarak karşımızda duruyor. Görev itibariyle bir belirsizlik var. Kanuna bakarsanız çok görev var ama o görevler şu anda ilgili kurumların. Dolayısıyla Türkiye’nin geldiği nokta itibariyle mahalle muhtarlığı sisteminin, belki köy muhtarlığı sistemi ile birlikte yeniden ele alınıp görevlerinin, yetkilerinin, mali yapısının tanımlanmasına ihtiyaç var. Devletimiz bu anlamda yerel yönetim reformu yaptı. 2004 yılında başlayan süreçte Belediye Kanunu, Büyükşehir Belediyesi Kanunu, Özel İdare Kanunu, Mahalli İdare Birlikleri Kanunu ve birçok diğer mevzuat değişti. Belediye teşkilatı daha da güçlendirildi. Özellikle mali açıdan genel bütçeden aldığı pay, doğrudan kendi topladığı gelirler, Emlak Vergisi ve diğer hizmetler karşılığı aldığı gelirler olmak üzere çok ciddi yapılar olarak düzenlendi. Burada eksik kalan, aslında yerel yönetim mahalle muhtarlığı bir yerel yönetim birimi değil bizim sistemimizde. Yani köy muhtarlıkları bir yerel yönetim birimidir. Anayasa’da tanınan il, belediye ve köy bir yerel yönetimdir. Ama mahalle muhtarlığı ne yerel yönetim birimi ne de merkezi idarenin bir teşkilatı. İkisinin ortası bir şey. Dolayısıyla bu belirsizlik sıkıntılara da yol açıyor. Sizin hem vatandaşla ilişkilerinize hem de belediyelerle ilişkilerinize, merkez hükûmetle ilişkilerinizde de sıkıntıya yol açıyor. Mahalli İdareler reformunun son ayağı diyelim, köy ve mahalle muhtarlıklarının da ciddi bir şekilde ele alınıp düzenlenmesi hükümetimizin gündeminde.”
Vali Topaca, muhtarların sorularını cevaplarken “Sizlerin de fonksiyonlarınız, görevleriniz, yetkileriniz, merkezi idare ile yerel yönetimlerle ilişkileriniz çok net bir şekilde tanımlanmalı; daha etkin, daha verimli çalışacak hale gelmeniz için bana düşen bir şey olduğu zaman ben bu alanda uzman bir kişiyim. Yasa yapmak, mevzuat yapmak çok da kolay değil mutlaka bütün tarafları, sorunları dinlemek, sistematik hâle getirip raporlaştırmak ve onu kanuna ya da mevzuata yansıtmak belli bir uzmanlık gerektiriyor. Muhtarlıklar konusunda aslında söylenmeyen bir şey yok. Çok tartışıldı, çok konuşuldu. Birçok rapor, hazırlanmış çalışmalar var. Üniversitelerde akademisyenlerin yazdığı birçok eser var. Bunlar okunduğu zaman zaten bu söylediğimiz sorunların hepsi biliniyor, görülüyor. Cumhurbaşkanımız biliyorsunuz muhtarlara çok önem veriyor. Her toplantıda, her bir araya geldiğimizde muhtarlarla ilgili çalışma yapmamızı, muhtarların sorunlarını dinlememizi, sorunların çözümüne yardımcı olmamızı, bürokrasinin içinde ezilmemelerini, bu konuda gerekli tedbirlerin alınması hususunda talimat alıyoruz Cumhurbaşkanımızdan, Başbakanımızdan. Bu anlamda muhtarlar toplantıları yapıyoruz ilçe ilçe.” dedi.
Vali Topaca, toplantı sonunda şunları söyledi: “Önümüzdeki dönemde bütün illerde köy ve mahalle muhtarlıkları kanunu birleştirilerek, tek kanun hâline getirilip mahalle muhtarlığı şeklinde bir yasa zorunlu hâle gelecek. Köyün kapanıp mahalleye dönüşmesi de öyle kolay şey değil. Ülkemizde idari bakımdan da bir değişim, dönüşüm var, bu dönüşüm biraz sancılı olacak. Kanunu ne kadar güzel hazırlarsak o sancı o kadar az olur. Kanun iyi hazırlanmazsa doğum sancısı çok olur. Dolayısıyla hükûmetler, kanun hazırlayıcılar o sıkıntıyı minimize etmek için en geniş anlamda görüş alacaklardır. Kim etkilenecekse onları önceden bilgilendirmeye, onların fikirlerini alacaklardır.”
Muhtarlar, Vali Topaca’ya karşılaştıkları çeşitli sorunları aktarıp görüşlerini dile getirdiler.
Toplantı sonrasında Vali Topaca, muhtarlarla hatıra fotoğrafı çektirdi.