T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ankara Valisi Sayın Ercan Topaca, 19 Ekim 2018 Cuma günü, Muhtarlar Günü dolayısıyla Türkiye Muhtarlar Konfederasyonu, Başkent Muhtarlar Federasyonu, Türkiye Muhtarlar Federasyonu, Muhtar Dernekleri Federasyonu, Türkiye Muhtarlar Birliği Dernekleri Federasyonu, Kadın Muhtarlar Derneği ve Ankara İli Muhtarlar Derneği temsilcileri ile bir toplantı gerçekleştirdi.
Muhtarlar Günü’nü kutlayarak konuşmasına başlayan Ankara Valisi Ercan Topaca, muhtarlarla ilgili bir birliğin kurulmasının önemini vurgulayarak “Muhtar arkadaşların sorunlarını gündeme getirecek, devletin de muhatap alacağı tek bir yapı olmasında ciddi fayda var diye düşünüyorum. Bütün muhtarların bunu desteklemesi lazım. Böyle dağınık yapılarla bir yere varmak mümkün değil. Zaten şu andaki hüviyetiniz ‘Dernek’. Oysa ‘Birlik’ dediğiniz zaman, kamu tüzel kişiliği olan, devletin muhtemelen belli bir pay ayıracağı, organları olan, kanunla tanımlanacak bir yapıdır ki o muhtarlığın sorunlarıyla ilgili çalışmayı da doğru yapar diye düşünüyorum. Cumhurbaşkanımız da muhtar konusunda, mahalle konusunda çok duyarlı. Daha önceki dönemlerde muhtarla çok işi olmazdı cumhurbaşkanının. Şimdi Sayın Cumhurbaşkanımızın doğrudan takip etmesi, tüm Türkiye’den muhtarları çağırması, fikir alması, düşüncelerini onlarla paylaşması önemlidir. Böyle bir birliğin kurulması için de işi kolaylaştıracak en önemli hususlardan biridir. ” ifadelerini kullandı.
Vali Topaca, ülkemizde yerleşim yeri olarak köylerimizin çok da eski olmadığını, özellikle son dönemlerde kentleşmeyle birlikte birçok köyümüzde nüfusun azaldığını belirterek “Nüfusunun %85’ten fazlası, belediyelerin sorumlu olduğu ve mahalle muhtarlarının olduğu yerlerde yaşıyor. Köy muhtarı âdeta bir devlet memuru gibi görevle tanımlanmış. Belli kamusal yetkileri olan, tüzel kişiliği olan bir yapı; mal edinebiliyor, borçlanabiliyor, insan çalıştırabiliyor, korucusu olabiliyor, bütçesi var. Ama şehre geldiğimiz zaman o yapı yerine kısmi birtakım işleri yapabilecek şekilde tanımlanan bir yapıyla karşılaşıyoruz. Mahalle muhtarlarının görev tanımı yapılırken belediyelerle iç içe olan bir yapı tanımlanmış. Mahalle muhtarlarıyla zaman zaman görüştüğümüzde daha çok belediyeleri ilgilendiren sorunları dile getirdiklerini görüyoruz. Bu nedenle belediyelerle daha fazla ilişki kurulması gerekir. Böyle bir yasa çıkacaksa doğru bir yasanın çıkması, alanda yaşanan sorunların çözecek bir yasanın çıkması önemli. Öbür türlü üzerinde iyi çalışılmadan yasa çıkar birkaç yıl sonra yeniden değişmesi gerekebilir, sizin beklentilerinizi karşılamaz. Dolayısıyla buna bir sorumluluk olarak bakın. Herkes görüşünü, bu konudaki yaşadıklarını mutlaka rapor etsin. Biz hep çok konuşan ama az yazan bir toplumuz. Bu sadece muhtarlar için değil. Bizim meslekte de valiler, kaymakamlar genelde de derdimizi sözlü iletmeyi severiz, yazılı iletmek çok zor gelir bize. Avrupalılar da tam tersi. Biz bu yazma yeteneğimizi geliştirip raporlama işlemini önemsemeliyiz.”
Vali Topaca, toplantı sonunda şunları söyledi: “Temennimiz, bir an önce bir düzenlemenin net bir şekilde oluşmasıdır. Sadece birlik yasasının çıkması da yetmez. Birlik, üst çatıyı düzenleyecek şeydir. Bir de mahalle muhtarlıklarının kuruluşu, görevleri, yetkileriyle ilgili ve belediyelerle ilişkileri düzenleyen bir çalışma yapılması gerekir.”
Muhtarlar, Vali Topaca’ya karşılaştıkları çeşitli sorunları aktarıp görüşlerini dile getirdiler.
Toplantı sonrasında Vali Topaca, muhtarlarla hatıra fotoğrafı çektirdi.