T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ankara Valisi Sayın Mehmet Kılıçlar, 17.06. 2015 Çarşamba günü saat 11.00’de Ankara Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi’ni ziyaret ederek incelemelerde bulundu.
Ziyarette Vali Kılıçlar, İller İdaresi Genel Müdürü Rahmi Doğan’dan 112 Acil Çağrı Merkezi sistemleri hakkında bilgi aldı.
Avrupa’da ve Amerika’da olduğu gibi vatandaşların olağanüstü bir olayla karşılaştıklarında tek bir merkezi arayabileceklerini, hastalık, trafik kazası, yangın ve benzeri durumlar için sadece 112’yi çevireceklerini, burada çağrıyı alanların olayın durumuna göre çağrıyı yönlendireceğini belirten İller İdaresi Genel Müdürü Rahmi Doğan, bu uygulamanın Türkiye’de yeni olduğunu, pilot olarak Antalya’da başlayan uygulamanın 12 vilayette devam ettiğini, zamanla tüm Türkiye’de uygulanacağını sözlerine ekledi.
Ayrıca 112 Acil Çağrı Merkezinde oluşturulan sistemle vatandaşların birden çok numara yerine tek bir numaraya ulaşmalarına imkan vereceğini, acil çağrıların alınmasına müteakip ekiplerin en kısa sürede olay mahalline intikalinin sağlanacağını belirterek, 112 Acil Çağrı Merkezi olarak inşa edilen binada; sağlık, itfaiye, jandarma, polis, il afet, orman ve Valilikçe uygun görülen diğer birimlere de aynı mekanda özel çalışma alanları tahsis edildiğini söyledi.
İller İdaresi Genel Müdürü Doğan, bu sistemle yangın, deprem, 112 Acil Çağrı, elektrik kesintisi ve benzeri olaylara karşı hızlı, etkin ve koordinasyon içerisinde gerekli müdahalenin yapılabileceğine vurgu yaptı.
Vali Kılıçlar, beraberindeki heyetle birlikte 112 Acil Çağrı Merkezi binasının her bölümünü ayrı ayrı gezerek incelemelerde bulundu. İncelemeler esnasında Vali Kılıçlar’a, 112 Acil Çağrı Merkezi sisteminin yangın, deprem, elektrik kesintisi gibi olası afetlere ve acil durumlara karşı haftalarca sorunsuz bir şekilde idame ettirilmesi ile ilgili tedbirlerin alındığı söylendi.
Yapılan incelemelerin ardından konuşan Vali Kılıçlar, merkezin koordinasyonunun Ankara Valiliğince görevlendirilen Vali Yardımcısı tarafından gerçekleştirileceğini, ilgili her kurumun kendi personeli ile hizmet vereceği 112 Acil Çağrı Merkezinde Sağlık Müdürlüğü, Emniyet Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve Jandarma Komutanlığı personelleri ile diğer personellerle birlikte şimdilik toplamda 100’ü aşkın personelin görev aldığını, zaman içerisinde de bu sayının artacağını söyledi.
112 Acil Çağrı Merkezi’nin hayata geçirilmesiyle, kurumlar arasındaki koordinasyonun hızlı ve etkin bir şekilde temin edileceğini, dolayısıyla olası hadiselere müdahale konusunda ciddi bir zaman ve kaynak tasarrufu sağlanacağını söyleyen Vali Kılıçlar, “Ankara’da Emniyet, Sağlık ve diğer çağrı toplamları 40 binin üzerinde. Bu merkez, çağrıların tümüne cevap verebilecek kapasitededir. 112 Acil Çağrı Merkezi Valiliğimizin sevk ve idaresinde çok yakın bir tarihte faaliyete geçecek. Çağrı merkezini arayan vatandaşlarımız da bu anlamda çok daha hızlı ve kolay bir hizmet alacak.”dedi.
Ziyarette ayrıca Vali Yardımcıları Hasan Ersan, Nihat Nalbant, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürü Rahmi Doğan, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Osman Arıkan Nacar, Aselsan Genel Müdürü Faik Eken, Aselsan Genel Müdür Yardımcısı Yavuz Bayız, İl Emniyet Müdürü Kadri Kartal, Muhabere Müdür Vekili Hasan Mercan, İtfaiye Daire Başkanı Celil Sipahi, İl Sağlık Müdür Yardımcısı Hüseyin Fazıl İnan hazır bulundu.