Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Ankara Valiliği
T.C. Ankara Valiliği
T.C. Ankara Valiliği
  • VALİLİK
    Teşkilat Şeması Yöneticilerimiz Valilik Birimleri / Kurulları Görev Yapmış Valiler Kurumsal Kimlik e-Ankara Genelgeler İmza Yetkileri Yönergesi İç Kontrol Çalışmaları
  • ANKARA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    İlimiz Yatırım Programları Hizmet Birimleri VTR
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
11
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Teşkilat Şeması
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Osman Akbaş
        • Nursal Çakıroğlu
        • Gürsoy Osman Bilgin
        • Zafer Orhan
        • Harun Kaya
        • Bekir Yılmaz
        • Namık Kemal Nazlı
        • İzzettin Sevgili
        • Metin Selçuk
        • İlhan Turgut
        • Murat Soylu
        • Osman Beyazyıldız
        • Cem Afşin Akbay
        • Ediz Sürücü
        • Cihangir Güler
        • Ceyhun Dilşad Taşkın
        • Kağan Mekan Çeviren
      • Kaymakamlar
        • Mehmet Tunç
        • Cumali Atilla
        • Muharrem Eligül
        • Ali Yıldırım
        • Vedat Yılmaz
        • Soner Erol
        • Murat Duru
        • Vehbi Bakır
        • Cemal Hüsnü Çaykara
        • Nesrin Uygun
        • Erol Rüstemoğlu
        • Barış Aytürk
        • Osman Sak
        • Abdullah Selim Parlar
        • Uhut Emre Koyuncu
        • Dr. Mehmet Akçay
        • Dr. Nuri Mehmetbeyoğlu
        • Ali Sırmalı
        • Semih Doğanoğlu
        • Murat Bulacak
        • Levent Kılıç
        • Taner Tengir
        • Tahsin Kurtbeyoğlu
    • Valilik Birimleri / Kurulları
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Görev Yapmış Valiler
    • Kurumsal Kimlik
    • e-Ankara
    • Genelgeler
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • İç Kontrol Çalışmaları
  • ANKARA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • İlimiz Yatırım Programları
    • Hizmet Birimleri
    • VTR
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

Uyuşturucu İle Mücadele Çalıştayı Başladı

15.06.2015

Başbakanlığın, Uyuşturucu İle Mücadele konusundaki 2014/19 Sayılı Genelgeleri gereği, uyuşturucu konusunda farkındalık oluşturulmak amacıyla Valiliğimiz ile Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından düzenlenen, Ankara Kalkınma Ajansı ve Ankara Ticaret Odasının destek verdiği ‘Uyuşturucu İle Mücadele Çalıştayı’, Congresium Ankara Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayında başladı. 

Vali Kılıçlar, çalıştayda yaptığı konuşmada; çevre kirliliği, doğal afetler, terör gibi sorunlarla uğraşan dünya devletlerinin mücadele etmek zorunda kaldıkları bir diğer güncel sorunun da uyuşturucu madde kullanımı olduğunu söyledi. 

Günümüzde uyuşturucu konusunun, ülke sınırlarını aşan küresel bir sorun haline geldiğini söyleyen Vali Kılıçlar, konuşmasını şöyle sürdürdü: 

“Sürekli artan kullanıcı ve bağımlı sayıları, uyuşturucu kaçakçılığındaki yüksek kâr payı, terör örgütlerinin bu kârdan pay alma arayışı ve teknolojik alanda yaşanan gelişmeler, uyuşturucu üretimi ve kaçakçılığını hızlandırmış ve sorunu dünya çapında geniş bir bakış açısıyla mücadele etmeyi gerektiren bir konu haline getirmiştir. 

Küreselleşme, insanlığa büyük imkânlar sunarken bir yandan da toplumların karşı karşıya olduğu tehditlerin dünya geneline yayılmasına neden olmaktadır. Bugün gelinen noktada, uyuşturucu sorunu öylesine tehlikeli boyutlara ulaşmıştır ki hiçbir ülkenin tek başına yürüteceği mücadele ile bunun üstesinden gelmesi mümkün değildir. 

Bugün Avrupa ülkelerine baktığımızda, uyuşturucu madde kullanma yaşının 12’ye kadar indiğini görüyoruz. Bu korkunç bir rakamdır. Bir milletin geleceği olan genç beyinlerin uyuşturucu batağına saplanması gerçekten çok vahim bir durumdur. 

Üzülerek ifade ediyorum ki, bu durum ülkemiz için de her geçen gün daha kaygı verici bir hâl almaktadır. Başta büyükşehirler olmak üzere, ülke genelini ve toplumun her kesimini tehdit eden büyük bir sorunla karşı karşıyayız. 

2013 Yılı Uyuşturucu Raporuna göre; ülkemizde uyuşturucudan ölen kişi sayısı 162 olarak kayıtlara geçmiş, 2014 yılında ise bu rakam tam dört kat artarak 648’e yükselmiştir. 

Uyuşturucuya başlama nedeni olarak en yüksek oranın %49 ile arkadaş etkisi olması ve uyuşturucuya bağlı ölümlerin %54’ünün 25-29 yaş grubu olması, bu mücadelede gençlerimiz üzerinde özellikle durmamız gerektiğini göstermektedir. 

Bu kaygı verici durum üzerine Başbakanlık tarafından yayımlanan 13 Kasım 2014 tarih ve 2014/19 sayılı Genelge’de: “Uyuşturucu madde kullanımının, toplumun ve bireylerin sağlığını ve güvenliğini tehdit eden psikolojik, ekonomik, sosyal vb. çok boyutlu, önemli bir sorun olduğu, gerekli tedbirler alınmadığı takdirde hızlı bir şekilde yayılarak bireylerin ve toplumun geleceğini tehdit eden halk sağlığı problemi olacağı…” belirtilerek uyuşturucu ile mücadele konusunda ilgili tüm kurum ve kuruluşların işbirliği halinde gerekli tedbirleri alması istenmiştir. 

Gerek bu Genelge’de gerekse Başbakanımız Sayın Ahmet DAVUTOĞLU’nun talimatlarıyla 28-29 Kasım 2014 tarihlerinde yapılan “I. Uyuşturucu ile Mücadele Şurası” çalışmalarından yola çıkılarak, Valiliğimizce uyuşturucu ile mücadele konusunda 2014 Ekim ayından itibaren başlatılan Çalıştay hazırlıkları tamamlanarak bugüne gelinmiştir. 

Çalıştay süresince Büyükşehir Belediyesi, Emniyet, Jandarma, Milli Eğitim, Aile ve Sosyal Politikalar, Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri, Müftülük Yetkilileri, katılımcı üniversiteler ile Adli Tıp ve hukuk alanında konunun uzmanları tarafından sunumlar yapılacak; oluşturulan çalışma grupları tarafından sağlık, önleyici çalışmalar ve mevzuat konusunda çözüm önerileri geliştirilecektir. 

Madde bağımlılığı ile mücadelede en etkin yolun, eğitim olduğu açıktır. İlkokuldan başlanarak eğitimin her kademesinde uyuşturucu ile mücadelede eğitim çalışmalarına ağırlık verilmeli; bu konuda anne babalar da bilinçlendirilmelidir. 

Neticede uyuşturucu ile savaş, topyekûn mücadeleyi gerektirir. Bu konuda eğitim, sağlık, güvenlik teşkilatlarının yanı sıra, bütün kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum kuruluşlarının iş birliği ve de bilhassa medyanın katkıları büyük önem arz etmektedir.” 

Vali Kılıçlar, eğitimin madde bağımlılığıyla mücadelede en etkin yol olduğunu vurgulayarak, şöyle devam etti: “İlkokuldan başlanarak eğitimin her kademesinde uyuşturucuyla mücadele çalışmalarına ağırlık verilmeli, bu konuda anne ve babalar da eğitilmelidir. Uyuşturucuyla savaş topyekun bir mücadeleyi gerektirir. Bu konuda eğitim, sağlık ve güvenlik teşkilatlarının yanı sıra bütün kamu kurum ve kuruluşlarıyla sivil toplum kuruluşlarının işbirliği ve medyanın katkıları büyük önem taşıyor. 

Uyuşturucuyla mücadelede iki ana başlık var. Bunlardan ilki önleyici tedbirler, yani talebin azaltılması. Eğitim, gençlerin bilinçlendirilmesi ve tedaviyi bu kapsamda değerlendirebiliriz. İkincisi ise adli ve polisiye tedbirler, yani arzın azaltılması. Türk polisi ve jandarması uyuşturucuyla mücadele konusunda ciddi birikim ve kapasiteye sahip. Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan NARKOTİM ekiplerimizce son 1 ayda gerçekleştirilen 173 operasyonda 490 şüpheli şahıs yakalanmış, 71 şüpheli tutuklanmış, 47 adli kontrol tedbiri kararı verilmiştir. Bu operasyonlarda 84 kilo esrar, 555 kilo eroin, 5 bin 200 hap, 166 gram kokain, 1900 gram sentetik uyuşturucu, 12 tabanca ve 4 tüfek ele geçirilmiştir. 

Uyuşturucuyla mücadelede başarılı olmak için hem önleyici hem de polisiye tedbirler konusunda bütün kurumlarımızın, yerel yönetimlerimizin, sivil toplum kuruluşlarımızın, eğitimci ve bilim insanlarımızın birlikte çalışması elzemdir.” 

Uyuşturucu ile Mücadele Acil Eylem Planı Koordinatörü ve AK Parti Adana Milletvekili Prof. Dr. Necdet Ünüvar da Batı Avrupa ülkeleriyle karşılaştırıldığında uyuşturucunun Türkiye'de küçük bir sorunmuş gibi göründüğünü ancak Türkiye'nin iki açıdan ciddi bir risk altında olduğunu belirterek, “Genç bir nüfusa sahibiz. Nüfusumuzun yarısı 30'un altında, ortalama yaş 29. AB'de ortalama yaş 43 civarında. İkinci risk, Türkiye yasa dışı afyon ekiminin en fazla yapıldığı Afganistan'ın geçiş güzergahı üzerinde, Balkan rotasının geçtiği bir transit ülke konumunda. Bu faktörler Türkiye'yi riskli hale getiriyor” şeklinde konuştu. 

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek ise çalıştayın, Başkentte uyuşturucuyla mücadelede atılmış önemli adımlardan biri olduğunu, çalıştayda alınacak kararların uygulanmasıyla bundan sonra somut neticeler elde edilebileceğini belirtti. 

Uyuşturucuyla mücadelede ailelerin bilinçlenmesinin önemine vurgu yapan Gökçek, madde bağımlılarına yönelik tedavi merkezlerindeki sıkıntıların da üzerinde durulması gereken eksikliklerden olduğuna dikkati çekti. 

Gökçek, "Rehabilitasyon son derece pahalı bir konu. Ancak varlıklı aile çocukları buralara gidebiliyor. Yoksul aileler ciddi anlamda sıkıntı çekiyor. Onun için bu rehabilitasyon merkezlerinin sayısını çoğaltmamız lazım” dedi. 

Sosyal Hizmetler Eğitim ve Yardım Vakfı Başkanı Nevin Gökçek de vakıf faaliyetleri kapsamında, Başkentte farklı kesimlerden kadınlarla biraraya geldiklerini anlatarak, “Toplumun en büyük sorunu uyuşturucu. Ankara'nın ücra köşelerine kadar gidiyorum. Gittiğim yerlerde sırf uyuşturucu için para bulamadıklarından ailelerin paramparça olduğunu görüyorum” diye konuştu. 

Ailelere tedavi konusunda yardım edilmesi gerektiğini dile getiren Gökçek, "Bağımlılıktan kurtulmaya karar vermiş çok evladımız var. Onları kurtarmak lazım. Bunun sadece çalıştayda konuşulup kalan, sonra da unutulan bir mesele olmasını istemiyorum. Bunun, Türkiye'nin en önemli meselelerinden birisi olduğuna inanıyorum.” ifadelerini kullandı. 

İlçe Kaymakamları, Jandarma, Emniyet, Sağlık, Milli Eğitim, Müftülük, Gençlik ve Spor teşkilatlarının il ve ilçe yöneticileri, ilgili sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile konunun uzmanlarının katıldığı çalıştayın ilk gününde uzmanlar tarafından konuyu değişik yönlerden ele alan sunumlar; ikinci gün ise grup çalışmaları yapılacak. 

Ankara Valiliği Uyuşturucu İle Mücadele-Böyle Bitmesin videosunu izlemek için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
  • Bilgi Edinme
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Sağlık Mah. Mithat Paşa Cad. No:3 P.k. 06430 Sıhhiye-Çankaya/ANKARA
+90 (312) 306 66 66
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız