T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ankara İl Koordinasyon Kurulu’nun 2017 yılının ikinci toplantısı, Ankara Valisi Sayın Ercan Topaca başkanlığında 11 Nisan Salı günü saat 10.00’da Ankara Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı toplantı salonunda yapıldı. 2017 yılının ikinci İl Koordinasyon Kurulu Toplantısında, 2017 yılı yatırım programında yer alan yatırım projelerinin 2017 yılı Ocak, Şubat ve Mart dönemi itibariyle durumları hakkında bilgiler verildi.
Toplantının açılışında konuşan Vali Ercan Topaca: “Bugün İl Koordinasyon Kurulunun 2. dönem toplantısını inşallah birlikte gerçekleştireceğiz. Yatırımlar açısından tam hızlanma dönemindeyiz. 1. toplantıda, 2017 yılının bütçeleri henüz çok net değildi. Şu an itibariyle önümüzü daha net görüyoruz. İnşallah 2017 yılında yapılacak olan yatırımlarla kentimiz daha da güzelleşecek, yaşanılabilir bir kent olma yolunda önemli mesafeleri de kat etmiş olacağız.” dedi.
Yatırımlarla ilgili genel bir değerlendirme yapan Vali Ercan Topaca, kentimizde aslında çok büyük yatırımların olduğunu dile getirerek bazı rakamları ifade etmenin faydalı olacağını vurguladı.
Şu an itibariyle genel idare, katma bütçeli idareler, yerel yönetimler, iktisadi teşebbüsler olmak üzere 46 kurumun yatırım yaptığını söyleyen Vali Topaca şunları kaydetti:
“851 projemiz var. Bu projelerin toplam bedeli 25 milyar 461 milyon 554 bin 44 liradır. 2017 yılında 851 projeye yapılan harcama tutarı 1 milyar 878 milyon 813 bin 194 liradır. Toplam ödeneği ise 5 milyar 904 milyon 814 bin, yapılan harcamamız da 1 milyar 878 milyondur. 851 projeden 22 proje şu an itibariyle bitmiş, devam eden 469 projemiz var. İhale aşamasında olan 216 projemiz var. Başlanamayan proje de 144’tür.”
Verilen rakamlarda Genel ve Katma Bütçeli Kuruluşların toplam proje sayısının 515, toplam proje bedelinin 15 milyar 342 milyon 242 bin lira, 2017 yılı fiili ödeneğinin 1 milyar 382 milyon 325 bin lira; Kamu İktisadi Teşebbüsleri yatırımlarında toplam proje sayısının 20 ve toplam proje bedelinin 1 milyar 702 milyon 381 bin lira olduğu ifade edildi. Mahalli İdareler yatırımlarında toplam proje sayısının 316, bu projelerin toplam bedelinin ise 8 milyar 416 milyon 929 bin lira olduğu söylendi.
Bu hususta bir konuya dikkat çekmek istediğinin altını çizen Vali Topaca, çok ufak problemlerden çok büyük yatırımların beklediğini vurguladı. Vali Ercan Topaca, kaymakamlarımızın kendi ilçelerindeki yatırımları takip etmeleri suretiyle belediyelerimiz, özellikle büyükşehir belediyesi ve ilçe belediyelerimizin yatırımlara ait imar işlemlerini bir an önce sonuçlandırmaları halinde başlanamayan 144 projeye de kısa sürede başlanacağını düşündüğünü söyledi.
Vali Topaca bu hususta: “Bütün kurum müdürlerimizin başlanamayan ve ihale aşamasında olan projelerle ilgili çok sıkı bir takip yapmalarını ve bir sonraki toplantıda başlanamayan proje rakamının çok minimum düzeylerde olmasını arzu ediyoruz. Bunun takipçisi olacağız.” dedi.
Daha önceki toplantıda görüşülen projelere de değinen Vali Ercan Topaca, onlarla ilgili bilgileri de takip ettiklerini, 2016’dan 2017’ye devreden ve başlanamayan projelerin iş takibinin ise etkin bir şekilde yapılması gerektiğini ifade etti. Özellikle halkın hayatını doğrudan doğruya etkileyecek, bir an önce hayata geçirilmesi gereken bazı yatırımlar olduğunun altını çizen Vali Topaca 30 yataklı Akyurt Devlet Hastanesi, 75 yataklı Ayaş Devlet Hastanesi, Çubuk Gençlik Merkezi, Elmadağ Olimpik Yüzme Havuzu, Anıttepe Yüzme Havuzu, Gölbaşı Gençlik Merkezi, Kızılcahamam Gençlik Merkezi, Mamak Gençlik Merkezi projeleri konusunda da kurum müdürlerinden bilgi aldı.
Vali Topaca, Aile Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünden Çocuk Destek Merkezi, Engelsiz Yaşam Merkezi, Sosyal Güvenlikten Yenimahalle Sosyal Güvenlik Merkezi, Sincan Sosyal Güvenlik Merkezi, Keçiören Sosyal Güvenlik Merkezi ve Sosyal Güvenlik Merkezi Ek Binası gibi yatırımlarla ilgili sorunların da bir an önce çözülmesi gerektiğini ifade etti.
Ankara Valisi Ercan Topaca’nın konuşmalarının ardından kurumlara söz verilerek ilimizdeki genel yatırımlarla ilgili bilgiler alındı. Sunumlarda kurum müdürlerinin özellikle tıkanıklık yaşadıkları koordinasyon gerektiren hususlara ağırlık verilerek açıklamalar yapıldı.
Yatırımlar konusunda daha önce ifade ettiği hususların ciddiyetle takip edilmesi gerektiğini vurgulayan Vali Topaca, gecikmeye yol açacak uygulamalardan bütün kurum yetkililerinin kaçınması gerektiğini söyledi. Vali Topaca bu hususta: “Düşünün ki bir okulun yapımı, bir dere ıslahının yapımı, bir yolun yapımı binlerce kişinin hayatını etkileyebilecek yatırımlardır. Bir hastanenin bir gün geç açılması ile 10 binlerce kişi o hizmetlerden mahrum kalacaktır. Bir dere ıslahını bir yıl geciktirdiğinizi düşünün. Allah korusun koskocaman bir ilçeyi, mahalleyi, köyü su basabilir. Dolayısıyla buna hakkımızın olmadığını düşünüyorum. İster kendi kurumunun olsun, ister başka kurumun olsun engelleri kaldırıp yatırımın önünü açmak zorundayız.” şeklinde konuştu. Makul bir gerekçe olmadıkça kimsenin engel çıkarmaması gerektiğinin altını çizen Vali Topaca, herkesten bu çözümü beklediğini ifade etti. Yatırımları takip konusunda da kalitenin önemine değinen Vali Topaca: “Yaptığınız her işi evladiyelik yapın. Sadece kendi döneminizde kullanımına değil, 100 sene, 150 sene sonra da kullanılabileceğini düşünerek kaliteyi, projeyi, sistemi ona göre kurgulayın.” dedi.
Vali Topaca, özellikle kontrol mühendislerinden işin her safhasında takip istediklerini ifade ederek kurum amirlerinin bu hususta dikkatli olmaları gerektiğini belirtti. Bu ülkenin, bu devletin, bu milletin bizim olduğunu ifade eden Vali Topaca; yatırımların en kaliteli, en güzel şekilde yapılması gerektiğini dile getirerek şöyle konuştu:
“Malzeme 1. sınıf olsa bile işçilik 5. sınıf. Bunu ben kabul edemiyorum. Buna göz yuman arkadaşlar, sonucuna katlanır. Bu tür bir ihmal, asla kabul etmeyeceğim bir durumdur. Bu konuda sizin duyarlı olmanız yetmiyor. Ekibinize de mühendislerinize de, çalışanlarınıza da aynı duyarlılığı aktarmak durumundasınız. Çünkü biz bir ekibiz. Ekip başının iyi olması yetmez, takımın da iyi olması gerekiyor.”
Vali Ercan Topaca başkanlığındaki toplantı, Sayın Topaca’nın bu toplantının hizmetler açısından hayırlara, güzel hizmetlere vesile olması ve başarılı geçmesi dilekleriyle son buldu.